Number of the records: 1  

Tzv. rekodifikační novela správního řádu a podpůrce při jednání se správním orgánem

  1. SYS0019844
    LBL
      
    00000nab-a22^^^^^3a-4500
    003
      
    CZ-BrUSC
    005
      
    20181018085914.6
    007
      
    ta
    008
      
    040315s2014----xr-----e------000-0-cze-d
    040
      
    $a BOE020 $b cze
    100
    1-
    $7 us_us_auth*0001428 $a Potěšil, Lukáš, $d 1982- $4 aut
    245
    00
    $a Tzv. rekodifikační novela správního řádu a podpůrce při jednání se správním orgánem
    520
    2-
    $a O tom, že nový občanský zákoník dopadne i do sféry úpravy správního řádu, dnes již není sporu. Ostatně 30.9.2013 byl publikován, čímž nabyl platnosti, odbornou veřejností opakovaně zmiňovaný a nejen jí dlouho očekávaný zákon č. 303/2013 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím rekodifikace soukromého práva („změnový zákon“; „novela“). Jak název vypovídá, obsahuje změny několika desítek zákonů, kte­ré bylo třeba učinit v souvislosti s přijetím a blížící se účinností (nejen) nového občanského zákoníku. Jedním ze zákonů, který je změnovým zákonem novelizován, je i stěžejní pramen tzv. správního práva procesního. Ani správní řád tudíž nezůstal ušetřen změn, k nimž v důsledku rekodifikace soukromého práva v České republi­ce dochází. Článek podrobně přibližuje jednotlivé konkrétní změny, k nimž ve správním řádu od 1.1.2014 dochází. Se změnami terminologickými často úzce souvisí i změny obsahové. Mění se i obsah poznámek pod čarou č. 19 a 20, které jsou obsaženy v novelizovaném § 29 odst. 1, 2 SpŘ a jež odkazovaly na původní ustanovení stávajícího občanského zákoníku. Ze stejného důvodu se mění i poznámka pod čarou č. 21. Jak vyplývá z judikatury Ústavního soudu a čl. 47 odst. 1 Legislativních pravidel vlády, poznámka pod čarou sice nemá normativní význam, nicméně pokud má mít instruktivní a nápomocný účel, zákonodárce správně zvolil tuto výslovnou změnu - srov. nález ÚS z 30.11.1999, sp.zn. II. ÚS 485/98, podle kterého „poznámky pod čarou či vysvětlivky nejsou normativní, přesněji závaznou součástí pravidla chování. Proto stejně jako jiné části právního předpisu, jejichž posláním je zlepšit přehlednost předpisu a orientaci v právním řádu (nadpis právního předpisu, označení částí, hlav, dílů, oddílů, paragrafů), jsou pouhou legislativní pomůckou, která nemůže být závazným pravidlem pro výklad právního předpisu a stanovení pravidel chování.“
    650
    -7
    $7 us_us_auth*0011283 $a Ústavní soud 2014
    650
    -7
    $7 us_us_auth*z0000971 $a Judikatura ÚS
    650
    -7
    $7 us_us_auth*0001080 $a Nález Ústavního soudu II. ÚS 485/98
    650
    -7
    $7 us_us_auth*z0003284 $a Správní právo procesní
    650
    -7
    $7 us_us_auth*z0003287 $a Správní řád
    650
    -7
    $7 us_us_auth*0007797 $a Občanský zákoník 2014
    650
    -7
    $7 us_us_auth*m0002143 $a Rekodifikace občanského práva
    655
    -4
    $7 us_us_auth*0000603 $a článek
    773
    0-
    $w us_us_cat_hist*0004578 $t Právní rozhledy $x 1210-6410 $7 nnas $d Praha : C.H. Beck, 2014 $g Roč.22, (2014), č.1, s. 6-10
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.