Number of the records: 1
Princip plného odškodnění u "totální" škody na vozidle
SYS 0035866 LBL 00000nab-a22^^^^^3a-4500 003 CZ-BrUSC 005 20180403100559.0 007 ta 008 100224s2017----xr-||||g------000-0|cze-d 040 $a BOE020 $b cze 100 1-
$7 us_us_auth*0003356 $a Husseini, Faisal $4 aut 245 10
$a Princip plného odškodnění u "totální" škody na vozidle : $b nález ÚS z 6. 6. 2017, sp. zn. II. ÚS 155/16 520 2-
$a Nálezy z 19. 3. 2008, sp. zn. II. ÚS 2221/07, či z 11. 6. 2014, sp. zn. I. ÚS 1902/13, postulují princip - v maximální možné míře - plného odškodnění. Konstatuje se, že skutečnou škodou se rozumí zmenšení existujícího majetku poškozeného ve srovnání se stavem, jaký zde byl před způsobením škody, a proto musí i rozsah náhrady škody zohlednit výši všech nutných prostředků, které byl poškozený nucen vynaložit k obnovení původního majetkového stavu. Tyto závěry je nutné aplikovat i na případ tzv. totální škody. Obecné soudy při rozhodování o náhradě škody pominuly, že náprava stavu po zásahu do majetku poškozeného - zjednaná třeba i koupí srovnatelného osobního automobilu poté, co došlo ke zničení původního vozidla, je zpravidla realizována tam, kde je věc užívána, což bylo v daném případě zahraniční místo bydliště poškozeného. Odkazy na judikaturu Ústavního soudu: nález Ústavního soudu ze dne 6. 6. 2017, sp. zn. II. ÚS 155/16; nález Ústavního soudu ze dne 19. 3. 2008, sp. zn. II. ÚS 2221/07; nález Ústavního soudu ze dne 11. 6. 2014, sp. zn. I. ÚS 1902/13. 650 -7
$7 us_us_auth*0018499 $a Ústavní soud 2017 650 -7
$7 us_us_auth*z0000971 $a Judikatura ÚS 650 -7
$7 us_us_auth*0021244 $a Nález Ústavního soudu II. ÚS 155/16 650 -7
$7 us_us_auth*0006688 $a Nález Ústavního soudu II. ÚS 2221/07 650 -7
$7 us_us_auth*0012463 $a Nález Ústavního soudu I. ÚS 1902/13 650 -7
$7 us_us_auth*z0001442 $a Motorová vozidla 650 -7
$7 us_us_auth*0003936 $a Škoda 650 -7
$7 us_us_auth*z0001836 $a Odškodnění 655 -7
$7 us_us_auth*0000603 $a článek 773 0-
$w us_us_cat*0033873 $t Soudní rozhledy $x 1211-4405 $7 nnas $g Roč. 23, (2017), č. 9, s. 283 910 $a BOE020 $t rd
Number of the records: 1