Number of the records: 1  

Objektivní a vyvážené informace ve vysílání - racionální požadavek, či iluze?

  1. SYS0055275
    LBL
      
    00000nab-a22^^^^^3a-4500
    003
      
    CZ-BrUSC
    005
      
    20240412152414.5
    007
      
    ta
    008
      
    100330s2023----xr-||||g------000-0|cze-d
    040
      
    $a BOE020 $b cze
    100
    1-
    $7 us_us_auth*0016033 $a Svoboda, Tomáš, $d 1985- $4 aut
    245
    10
    $a Objektivní a vyvážené informace ve vysílání - racionální požadavek, či iluze?
    520
    2-
    $a Autor se zaměřuje na kritickou reflexi požadavků objektivity a vyváženosti poskytovaných informací, které jsou obsaženy v zákoně č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a v základu taktéž v předcházející právní úpravě. Autor se pokouší o přiblížení podstaty těchto požadavků v aktuálních společenských souvislostech. Dochází k obecnému závěru, že tyto požadavky mají reprezentovat obecné představy o žurnalistické etice a související základní etické standardy, které jsou (pro případ některých pořadů, zejména pořadů zpravodajských) fakticky vynucovány prostřednictvím státního dozoru nad rozhlasovým a televizním vysíláním. Tato konstrukce se zdá být racionální přinejmenším v rovině shodnosti veřejného zájmu, ke kterému v principu směřuje jak žurnalistická etika, tak státní dozor nad vysíláním. Problematická se z tohoto pohledu jeví tzv. nová média, která mohou média "tradiční" v praxi nahrazovat a která jsou obecně volněji právně regulována (a srovnatelný požadavek objektivnosti a vyváženosti informací se na ně zpravidla neuplatňuje). Budoucím řešením této disproporce může být jak posílení regulace nových médií, tak určitá forma deregulace médií tradičních. Odkazy na judikaturu Ústavního soudu: nález Ústavního soudu ze dne 17. 7. 2007, sp. zn. IV. ÚS 23/05; nález Ústavního soudu ze dne 17. 10. 2017, sp. zn. IV. ÚS 1378/16; nález Ústavního soudu ze dne 8. 2. 2000, sp. zn. I. ÚS 156/99.
    650
    07
    $7 us_us_auth*0030108 $a Ústavní soud 2023
    650
    07
    $7 us_us_auth*z0000971 $a Judikatura ÚS
    650
    07
    $7 us_us_auth*0001494 $a Nález Ústavního soudu IV. ÚS 23/05
    650
    07
    $7 us_us_auth*0022832 $a Nález Ústavního soudu IV. ÚS 1378/16
    650
    07
    $7 us_us_auth*0023768 $a Nález Ústavního soudu I. ÚS 156/99
    650
    07
    $7 us_us_auth*z0002388 $a Provozování rozhlasového a televizního vysílání
    650
    07
    $7 us_us_auth*0000414 $a Rozhlasové vysílání
    650
    07
    $7 us_us_auth*0000415 $a Televizní vysílání
    650
    07
    $7 us_us_auth*0000778 $a Zpravodajství
    650
    07
    $7 us_us_auth*z0001282 $a Média
    650
    07
    $7 us_us_auth*0002604 $a Regulace
    650
    07
    $7 us_us_auth*0031475 $a Objektivita
    650
    07
    $7 us_us_auth*z0000599 $a Etika
    650
    07
    $7 us_us_auth*z0003326 $a Státní dozor
    655
    -4
    $7 us_us_auth*0000603 $a článek
    773
    0-
    $w us_us_cat*0052898 $t Právník $x 0231-6625 $7 nnas $g Roč. 162, (2023), č. 5, s. 393-414
    910
      
    $a BOE020 $t rs
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.