Number of the records: 1  

K osvojení dítěte registrovanými partnery

  1. Main entry-name Pospíšil, Vojtěch, (author)
    Title statementK osvojení dítěte registrovanými partnery
    AnnotationAutor se zabývá problematikou osvojení dítěte registrovanými partnery z pohledu práva na rovné zacházení. Problematiku osvojení registrovanými partnery lze rozlišit do tří kategorií, a to individuální nebo společné osvojení cizího dítěte a osvojení dítěte partnera či partnerky. Pozornost je věnována všem těmto situacím. Zabývá se také nedávným nálezem Ústavního soudu, kterým byl zrušen § 12 odst. 2 zákona o registrovaném partnerství, který registrovaným partnerům znemožňoval osvojit dítě. Vzhledem k tomu, že tato otázka se netýká pouze České republiky, autor ve stručnosti seznamuje také s evropskými kontexty otázky osvojení dětí registrovanými partnery. Odkazy na judikaturu ÚS: nález Ústavního soudu ze dne 14. 6. 2016, sp. zn. Pl. ÚS 7/15; nález Ústavního soudu ze dne 7. 12. 2005, sp. zn. IV. ÚS 412/04; nález Ústavního soudu ze dne 29. 2. 2008, sp. zn. II. ÚS 2268/07; nález Ústavního soudu ze dne 7. 6. 1995, sp. zn. Pl. ÚS 4/95; nález Ústavního soudu ze dne 16. 10. 2007, sp. zn. Pl. ÚS 53/04; nález Ústavního soudu ze dne 26. 5. 2009, sp. zn. Pl. ÚS 40/08.
    In Časopis pro právní vědu a praxi. - Roč. 24, (2016), č. 3, s. 451-462
    Edition on Another Medium K osvojení dítěte registrovanými partnery
    Subj. Headings Ústavní soud 2016
    Judikatura ÚS
    Nález Ústavního soudu Pl. ÚS 7/15
    Nález Ústavního soudu IV. ÚS 412/04
    Nález Ústavního soudu II. ÚS 2268/07
    Nález Ústavního soudu Pl. ÚS 4/95
    Nález Ústavního soudu Pl. ÚS 53/04
    Nález Ústavního soudu Pl. ÚS 40/08
    Rovné zacházení
    Registrované partnerství
    Osvojení
    Form, Genre elektronický článek
    Signatura
    CountryČesko
    LanguageCzech
    URLhttps://journals.muni.cz/cpvp/issue/view/498 K osvojení dítěte registrovanými partnery
    DatabaseArticles
    References (1) - ARTICLES
    article

    article

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.