Number of the records: 1  

Evropský zatýkací rozkaz

  1. Main entry-name Filanová, Silvie, (author)
    Title statementEvropský zatýkací rozkaz : "nedotknutelná dvaatřicítka" aneb Fide, sed cui fidas, vide
    Another responsib. Provazník, Jan, (author)
    AnnotationAutoři si kladou za cíl provést analytickou úvahu rezignace na přezkoumávání oboustranné trestnosti, na níž je vybudován institut předání na základě evropského zatýkacího rozkazu v oblasti dvaatřiceti kriminologických kategorií. Za tímto účelem nejprve podrobují zkoumání základní teoretická východiska práva státu trestat obecně, tj. ve vnitrostátním měřítku, s přihlédnutím ke konsenzuální teorii vzniku státu a jeho pravomocí, vyplývajících ze společenské smlouvy. Výsledky tohoto posuzování porovnávají s možností uplatňovat na území jednoho státu trestní právo druhého státu. Nastiňují některé obecné otázky systémů trestního práva různých členských států EU s cílem poukázat na jejich vysokou rozmanitost, která systémově vylučuje úplnou shodu co do výsledku o trestnosti určitého jednání. Autoři se snaží zodpovědět otázku, jestli vzhledem k velké diverzitě přístupů členských států EU k základním otázkám trestní odpovědnosti je vůbec možno rezignovat na přezkum oboustranné trestnosti při předávání osob na základě evropského zatýkacího rozkazu, či zda je takováto rezignace v rozporu se závazkem státu v širokém slova smyslu uplatňovat prostředky trestního práva na svém území pouze vůči činům, které jsou jako trestné vymezeny původně v jeho právním řádu. Odkaz na judikaturu ÚS: nález Ústavního soudu ze dne 3. 5. 2006, sp. zn. Pl. ÚS 66/04.
    In Právník. - Roč. 154, (2015), č. 9, s. 720-749
    Subj. Headings Ústavní soud 2015
    Judikatura ÚS
    Nález Ústavního soudu Pl. ÚS 66/04
    Evropský zatýkací rozkaz
    Předávání osob
    Oboustranná trestnost
    Trestní odpovědnost
    Spolupráce v trestních věcech
    Form, Genre článek
    Signatura
    CountryČesko
    LanguageCzech
    DatabaseArticles
    article

    article

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.