Počet záznamů: 1  

Posuzování výpovědi z pracovního poměru pro nesplnění předpokladů pro výkon práce u pedagogického pracovníka

  1. SYS0034279
    LBL
      
    00000nab-a22^^^^^3a-4500
    003
      
    CZ-BrUSC
    005
      
    20171023104912.7
    007
      
    ta
    008
      
    100224s2017----xr-||||g------000-0|cze-d
    040
      
    $a BOE020 $b cze
    100
    1-
    $7 us_us_auth*0003356 $a Husseini, Faisal $4 aut
    245
    10
    $a Posuzování výpovědi z pracovního poměru pro nesplnění předpokladů pro výkon práce u pedagogického pracovníka : $b nález ÚS z 10. 2. 2017, sp. zn. II. ÚS 3350/15
    520
    2-
    $a Pokud z právní úpravy podmiňující práci učitele na druhém stupni základní školy doplňkovým pedagogickým studiem přímo a jednoznačně nevyplývá, že pojem "doplněné" (pedagogické studium) je vztažen k časové souslednosti "neučitelského a učitelského" vzdělávání, a nikoliv k doplňkovosti ve smyslu obsahovém, není důvod klást důraz na to, v jakém pořadí daná osoba dosáhne určitého vzdělání, nýbrž zda se skutečně jedná o dostatečné vzdělání, které dává potřebné předpoklady pro odpovídající odbornou i pedagogickou činnost příslušného učitele. Při výkladu § 52 písm. f) ZPr, které upravuje možnost dát výpověď zaměstnanci z důvodu nesplnění předpokladů daných právními předpisy pro výkon sjednané práce, je třeba brát v potaz a odlišovat situace, kdy se zaměstnanec teprve uchází o uzavření pracovního poměru a kdy je skutečně namístě bedlivě prověřovat, zda pro výkon této práce má odpovídající kvalifikaci; pokud však zaměstnanec danou práci již vykonává, a to i značně dlouhou dobu, je namístě k němu volit maximálně zdrženlivý až citlivý přístup, jelikož reálný život ukazuje, že ne vše, k čemu se lze teoreticky připravit, má také vždy praktický význam a uplatnění a naopak, že pro praxi jsou často důležitější i poznatky a zkušenosti, které žádná škola nenabízí nebo dokonce ani poskytnout nemůže. S postupem času jsou proto ve většině profesí teoretické poznatky nutně zatlačovány do pozadí praktickými zkušenostmi, osvědčujícími schopnost tvořivého uplatnění takových poznatků. To se pochopitelně týká i školství, kdy se skutečné pedagogické schopnosti získávají až praxí a zkušenostmi. [celý text] Odkaz na judikaturu Ústavního soudu: nález Ústavního soudu ze dne 10. 2. 2017, sp. zn. II. ÚS 3350/15.
    650
    -7
    $7 us_us_auth*0018499 $a Ústavní soud 2017
    650
    -7
    $7 us_us_auth*z0000971 $a Judikatura ÚS
    650
    -7
    $7 us_us_auth*0019884 $a Nález Ústavního soudu II. ÚS 3350/15
    650
    -7
    $7 us_us_auth*0014897 $a Výpověď z pracovního poměru
    650
    -7
    $7 us_us_auth*z0003639 $a Ukončení pracovního poměru zaměstnavatelem
    650
    -7
    $7 us_us_auth*0003305 $a Pedagogové
    650
    -7
    $7 us_us_auth*0000710 $a Učitelé
    650
    -7
    $7 us_us_auth*z0004151 $a Vzdělání
    655
    -7
    $7 us_us_auth*0000603 $a článek
    773
    0-
    $w us_us_cat*0031976 $t Soudní rozhledy $x 1211-4405 $7 nnas $g Roč. 23, (2017), č. 4, s. 118
    910
      
    $a BOE020 $t rd
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.