Počet záznamů: 1  

"Nevylučuji podání trestního oznámení!" aneb o posuzování tzv. trestních oznámení dle jejich obsahu

  1. SYS0009432
    LBL
      
    00000naa-a22^^^^^3a-4500
    003
      
    CZ-BrUSC
    005
      
    20140529102727.2
    007
      
    ta
    008
      
    100305s2011----xr-||||g------000-0|cze-d
    040
      
    $a BOE020 $b cze
    100
    1-
    $7 us_us_auth*m0002961 $a Lata, Jan, $d 1977- $4 aut
    245
    11
    $a "Nevylučuji podání trestního oznámení!" aneb o posuzování tzv. trestních oznámení dle jejich obsahu
    520
    2-
    $a Poslední dobou je podávání „trestních oznámení“ široce oblíbenou aktivitou mezi politiky, lidem obecným, pohříchu i mezi některými státními zástupci. Pro větší zřetelnost si dovoluji načrtnout několik takových podání koncipovaných advokáty, které se mi v mé krátké praxi státního zástupce dostaly na stůl. Jedno trestní oznámení bylo podáno pro podezření ze spáchání trestného činu maření přípravy a průběhu voleb nebo referenda podle § 177 zákona č. 104/1961, trestního zákona, ve znění pozdějších přepisů, kterého se údajně dopustilo jedenáct ústavních soudců tím, že usnesením Ústavního soudu ze dne 1.9.2009, sp.zn. Pl. ÚS 24/09, rozhodli o odkladu vykonatelnosti rozhodnutí prezidenta republiky č. 207/2009 Sb., o vyhlášení voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky, a tedy podle názoru oznamovatele zasáhli do pravomoci prezidenta a narušili přípravu voleb. Pokud by bylo takové podání přiděleno obdobně smýšlejícímu státnímu zástupci, hrozilo by provinilým ústavním soudcům uvalení předběžné vazby podle § 67 písm. c) TrŘ , neboť jistě byla dána důvodná obava, že dotyční dokonají čin, který připravují. České ústavní předpisy neposkytují fyzickým a právnickým osobám žádné subjektivní právo vyvolat trestní stíhání osoby, kterou ve svém oznámení označí za podezřelou ze spáchání trestného činu. Toliko stát je nositelem monopolu trestního stíhání a pouze orgány přípravného řízení rozhodují o tom, zda zahájí úkony v trestním řízení. Jestliže tyto orgány shledají, že z podaného oznámení nevyplývá vůbec žádné podezření ze spáchání trestného činu, nejsou povinny zahájit úkony trestního řízení podle § 158 odst. 3 TrŘ a nejsou povinny věc odkládat nebo jinak vyřizovat postupem podle § 159a TrŘ - srov. usnesení sp.zn. I. ÚS 84/99, usnesení sp.zn. II. ÚS 361/96, usnesení sp.zn. III. ÚS 921/06, I. ÚS 605/08 a IV. ÚS 358/04.
    650
    07
    $7 us_us_auth*0004199 $a Ústavní soud 2011
    650
    07
    $7 us_us_auth*z0000971 $a Judikatura ÚS
    650
    07
    $7 us_us_auth*z0002941 $a Usnesení Ústavního soudu Pl. ÚS 24/09
    650
    07
    $7 us_us_auth*0006171 $a Usnesení Ústavního soudu I. ÚS 84/99
    650
    07
    $7 us_us_auth*0006172 $a Usnesení Ústavního soudu II. ÚS 361/96
    650
    07
    $7 us_us_auth*0006173 $a Usnesení ústavního soudu III. ÚS 921/06
    650
    07
    $7 us_us_auth*0006174 $a Usnesení Ústavního soudu I. ÚS 605/08
    650
    07
    $7 us_us_auth*0006175 $a Usnesení Ústavního soudu IV. ÚS 358/04
    650
    07
    $7 us_us_auth*z0003570 $a Trestní oznámení
    650
    07
    $7 us_us_auth*z0003582 $a Trestní stíhání
    655
    07
    $7 us_us_auth*0000603 $a článek
    773
    0-
    $w us_us_cat*0005720 $t Trestněprávní revue $x 1213-5313 $7 nnas $d Praha : C.H. Beck, 2011 $g Roč. 10, (2011), č.10, s.297-299
    910
      
    $a BOE020 $t rd
Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.