Number of the records: 1  

Rozsudek Nejvyššího soudu sp. zn. 33 Cdo 2694/2016

  1. SYS0033220
    LBL
      
    00000nab-a22^^^^^3a^4500
    003
      
    CZ-BrUSC
    005
      
    20170718151406.1
    007
      
    ta
    008
      
    100305s2017----xr-||||g------000-0|cze-d
    040
      
    $a BOE020 $b cze
    245
    10
    $a Rozsudek Nejvyššího soudu sp. zn. 33 Cdo 2694/2016 : $b datum rozhodnutí: 22. března 2017
    520
    2-
    $a Z občanského zákoníku č. 40/1964 Sb. ani ze zákona o ochraně spotřebitele nevyplývalo, že k účinnému vytknutí vad koupené věci je zapotřebí v provozovně (sídle nebo místu podnikání) prodávajícího předložit i předmět koupě. Takový požadavek je třeba řešit až následnou komunikací stran smlouvy, která by měla vést k co nejúčinnějšímu a nejefektivnějšímu vyřízení reklamace. K vyřízení reklamace způsobem předvídaným ustanovením § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele je však vždy nezbytné, aby kupující umožnil prodávajícímu o reklamaci rozhodnout, což se neobejde bez odborného posouzení, zda předmět koupě skutečně vykazuje vytčené vady. Odkaz na judikaturu ÚS: nález Ústavního soudu ze dne 10. 11. 2009, sp. zn. III. ÚS 2983/08.
    650
    07
    $7 us_us_auth*0018499 $a Ústavní soud 2017
    650
    07
    $7 us_us_auth*z0000971 $a Judikatura ÚS
    650
    07
    $7 us_us_auth*0001041 $a Nález Ústavního soudu III. ÚS 2983/08
    650
    07
    $7 us_us_auth*z0001777 $a Ochrana spotřebitele
    650
    07
    $7 us_us_auth*0013464 $a Vadné plnění
    650
    07
    $7 us_us_auth*z0001168 $a Kupní smlouvy
    655
    -4
    $7 us_us_auth*0000603 $a článek
    773
    0-
    $w us_us_cat*0032923 $t Jurisprudence $x 1802-3843 $7 nnas $g Roč. 26, (2017), č. 3, s. 44
    910
      
    $a BOE020 $t rd
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.